• Citroen DS21 Pallas - maart 1971

    Merk

    Citroen

    Type

    DS21 Pallas

    Motor

    4cil. 2175cc, 85kw/115pk benzine, handgeschakeld 4 versnellingen

    Tellerstand

    66.904 km

    Bouwjaar

    maart 1971

    Kleur

    exterieur AC095 Gris Nacre Metallisé, interieur Rood stof

    Prijs

    VERKOCHT

    Print Printversie

    Accessoires en opmerkingen

    Van eerste eigenaresse afkomstige Citroën DS21 Pallas in een exceptionele en verregaande originele conditie. Volgens het aanwezige bewijs van conformiteit geproduceerd in Juli 1970. Nieuw geleverd via de in Matera (I) zeer bekende Lancia en Citroën dealer-importeur Francesco Paolo Calculli. Een in de jaren ’60 en ‘70 ware pionier in de Automotive sector. Nieuw besteld op 22 Februari 1971 door de in 1912 te Livorno geboren Seniora Vivetta Burlicchi woonachtig in Treviso. Geleverd en geresisteerd op 01 Maart 1971. Seniora Burlicchi verhuisde op 29 November 1976 terug naar haar geboorte plaats Livorno, de DS werd voorzien van nummerplaat LI 228159. Aan het einde van het jaar 1984, om precies te zijn op 22 December 1984, werd de Pallas door de familie definitief afgemeld en geschrapt uit het Italiaanse kentekenregister. Op deze manier kon de DS in familiebezit blijven zonder verzekering of wegenbelasting te betalen. De aanwezige verzekeringsdocumenten tonen dat de auto voor het laats in 1980 gebruikt werd.

    Onlangs door ons van een Italiaanse verzamelaar en DS-specialist aangekocht welke de DS in 1985 van de familie van de inmiddels overleden Seniora Burlicchi aankocht maar nooit registreerde of gebruikte. Het Italiaanse kenteken staat dus nog altijd geregistreerd op naam van de eerste eigenaresse. De conditie van de auto was op de lak en techniek na uniek en perfect te noemen. Het lakwerk had rondom meerde beschadigingen, was her en der bijgespoten maar net zoals het chassis in een ongeziene roestvrije en vooral onaangetaste conditie. Aanvankelijk gedacht om het gepatineerde lakwerk niet te vervangen maar later toch beslist om de DS in haar stijlvolle glorie te herstellen. Alle plaatwerkdelen als ook het dak werden gedemonteerd, blank geschuurd (enkel aan de buitenkant) en zeer hoogwaardig nieuw gespoten. Aan het chassis werden geen herstelwerkzaamheden noch lakwerkzaamheden uitgevoerd, enkel gereinigd. Ook de binnenkanten van deuren, kofferklep, motorkap, voor-en achter schermen werden enkel gepoetst.Zoals onze zeer uitgebreide fotoreportage met maar liefst 572 foto’s toont (een must-seen voor kenners en specialisten) bevinden zich alle delen inclusief het volledig chassis in een opmerkelijk, men zou haast zeggen eenmalige conditie. Bouten, schroeven, klemmen, beugels, chassis en onderstel absoluut vrij van enige oxidatie vorm. Alle delen zijn nog rijkelijk van het door het fabriek aangebrachte stempels, nummers en onderdeelstickers voorzien.

    Het rode stoffen interieur inclusief tapijten is ook volledig origineel, enkel de hemelbekleding werd vervangen. Technisch bij een Nederlands DS/ID specialist volledig laten klaar maken. Facturen met een gezamenlijk bedrag van ruim € 8.000, — kunnen we overleggen.

    Een fantastische DS21 Pallas van eerste eigenaresse in de hogere prijsklasse.

    Onze classics zijn steeds te bezichtigen in onze showroom na afspraak. Klik hier voor onze contactgegevens.

    Auto Ruyl Elsloo - Stationstraat 85 - 6181 AE Elsloo - Tel. 046/4371766 - Fax 046/4375899 - E-mail info@autoruyl.nl

    A SiteOrigin Theme